Fausse alerte, ça marchait bien hier parce que la voiture était chaude. Ce matin le problème est le même. La première passe très difficilement et la pédale bloque en bas, je suis obligé de la remonter au pied.
Le diagnostique du garage volvo est que le cylindre émetteur est défectueux, est ce que c'est compliqué à changer soi même?
A vue de nez ça n'a pas l'air monstrueux comme boulot mais je ne suis pas non plus super rassuré. Si quelqu'un l'a déjà fait ça m'intéresse.
Le diagnostique du garage volvo est que le cylindre émetteur est défectueux, est ce que c'est compliqué à changer soi même?
A vue de nez ça n'a pas l'air monstrueux comme boulot mais je ne suis pas non plus super rassuré. Si quelqu'un l'a déjà fait ça m'intéresse.
Citation :CLUTCH MASTER CYLINDER
Removal
1) Remove air filter box. On turbo models, disconnect timing
valve from air cleaner. On all models, secure holding bracket to air
cleaner. Remove cable tie to drain hose and move hose to one side.
Remove as much brake fluid as possible from brake fluid reservoir.
Place a shop towel around brake fluid reservoir and disconnect hose
from bottom of reservoir. Remove quick release clip and disconnect
line from clutch master cylinder.
2) Remove lower dash panel and knee guard. Fold back
carpeting and remove clip securing clutch master cylinder pushrod to
clutch pedal. Remove nut and bolt securing clutch master cylinder to
firewall. Remove clutch master cylinder.
Installation
1) Transfer brake fluid supply hose to NEW clutch master
cylinder. Apply small amount of silicone grease to clutch master
cylinder lug for pushrod. Install clutch master cylinder. Install clip
securing pushrod to clutch pedal. Install knee guard and tighten
bolts. Install lower dash panel and carpet. Tighten all bolts and nuts
to specification. See
TORQUE SPECIFICATIONS
.
2) Install clutch master cylinder line. Install brake fluid
reservoir hose. Install drain hose with cable tie. Replace brake fluid
and bleed system. Install bracket retaining screws to air cleaner.