07-02-2013, 10:37:31
En fait ce qui m'inquiète ce sont les informations que je trouve sur le net par rapport à tout ça.
Visiblement il est assez simple d'ouvrir la porte en envoyant une masse au fil gris/liseret rouge qui part de la portière conducteur (ce fil est celui qui dit à l'ouverture centralisée que la clef a été tournée dans le sens "ouvrir").
Par contre lorsqu'on envoie une masse au fil jaune/liseret gris (celui qui dit à l'ouverture centralisée que la clef a été tournée dans le sens "fermer") rien ne se passe, les portes ne se ferment pas.
A priori le seul moyen de faire fermer la voiture est de déconnecter le fil "lampe d'intérieur" de la masse lorsqu'on envoie une masse au fil jaune/liseret gris...
Ci dessous un quote (en anglais désolé) venant du topic suivant:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...1d1e44293d
Pour résumer, si tu reçois ton kit et que tu as un branchement qui marche direct... ça m'intéresse
Visiblement il est assez simple d'ouvrir la porte en envoyant une masse au fil gris/liseret rouge qui part de la portière conducteur (ce fil est celui qui dit à l'ouverture centralisée que la clef a été tournée dans le sens "ouvrir").
Par contre lorsqu'on envoie une masse au fil jaune/liseret gris (celui qui dit à l'ouverture centralisée que la clef a été tournée dans le sens "fermer") rien ne se passe, les portes ne se ferment pas.
A priori le seul moyen de faire fermer la voiture est de déconnecter le fil "lampe d'intérieur" de la masse lorsqu'on envoie une masse au fil jaune/liseret gris...
Ci dessous un quote (en anglais désolé) venant du topic suivant:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...1d1e44293d
forum volvo a écrit :I am have exactly the same issue. Wires from the driver door in the driver side kick panel, Yellow/Gray and Gray/Red seem to be the proper wires, but like leroy-schelde I can only get the un-lock to work when grounding the Gray/Red wire. Grounding the Yellow/Gray wire does nothing... unless the ground for the under dash courtesy light is disconnected.
In short un-lock works grounding the Gray/Red, and Lock works grounding the Yellow/Gray wire, if and only if the courtesy lights aren't grounded. :?:
I would like my interior likes to still work...
I need some pointers from others that have actually done this. There's so much conjecture, misinformation, and hear-say on the web that it's beyond frustrating. I have the full wiring diagram .pdf for the '95 850, and my car is a '95 850, I don't really understand why/how a relay to ground will work or the "5-Wire" example Ralphie097 mentioned, when physically grounding the Yellow/Gray wire with a jumper only unlocks the door if the courtesy light is un-grounded.
Someone has to have gotten this to work.
=============================
I had an epiphany, after I "gave up" and quit thinking about it.
I went out and got a generic Duralast 5 Pin Relay from Autozone, only "simple" way I could come up with, to lock the door. the 5 pin relay is a Dual Post Single Throw, i.e. one switch is Normally Closed (NC), the other is Normally Open (NO). I'm using the (-) from the remote start/keyless "brain" to trigger the coil in the relay.
On the NC post I have the ground for the courtesy lights (87A), on the NO post I have a wire going to the Yellow/Gray un-lock wire coming from the driver door in the driver kick panel (87). On the Common post I have a wire going to ground (30). The coil posts on the relay are attached to the (-) un-lock wire from the "brain" (85), and a constant +12V source (86).
So it's working to unlock, I think I can say I've got that hurdle out of the way. So far this works, I've tested so much trying to find the correct (-) yellow/white door trigger wire that I've had to stop and put the battery on the charger, probably didn't help any that the door has been open so long with the interior lights on too.
- Lee
Pour résumer, si tu reçois ton kit et que tu as un branchement qui marche direct... ça m'intéresse