J'ai renouvelé le sujet car la situation a changé:
-mesure de la résistance des injecteurs +- 16 ohms ok
-pas de tension aux injecteurs lors du démarrage !!
Donc la panne semble là, je vais regarder le schéma électrique y-a-t-il un fusible ou relais qui protège le circuit et où ? ou ECU hs ?
Le début de démarrage observé est en fait possible grâce à la petite quantité d'essence qui sort des injecteurs 2 secondes après la fin du démarrage et ceci sans alimentation électrique des injecteurs, c'est assez bizarre.
A noter que 2 fils étaient dénudés sur l'injecteur numéro 1 ce qui a pu provoquer un cour-circuit.
ça sent pas bon
FUEL CONTROL
Fuel Injectors
1) Remove fuel injector cover. Connect an ohmmeter between
injector terminals. Injector resistance should be 15.6-16.2 ohms. If
resistance is not as specified, replace injector. If resistance is as
specified, disconnect injector connector. Connect voltmeter between
connector terminals. Operate starter motor. Voltmeter should indicate
300-700 millivolts, depending on engine temperature.
2) If voltage not to specification, connect voltmeter between
injector connector terminal No. 1 (Green wire) and ground. If battery
voltage is present, see ELECTRONIC CONTROL UNIT - FUEL INJECTION under
COMPUTERIZED ENGINE CONTROLS.
3) If battery voltage is not present, remove main relay from
engine compartment relay base. Connect voltmeter between ground and
relay connector terminal No. 4, then between ground and relay
connector terminal No. 2. If battery voltage is present in both
instances, go to next step. If battery voltage is not present, check
relay voltage supply from battery.
4) Turn ign. on. Reinstall relay in base. Relay should click.
If relay does not click, see ELECTRONIC CONTROL UNIT - FUEL INJECTION
under COMPUTERIZED ENGINE CONTROLS.
-mesure de la résistance des injecteurs +- 16 ohms ok
-pas de tension aux injecteurs lors du démarrage !!
Donc la panne semble là, je vais regarder le schéma électrique y-a-t-il un fusible ou relais qui protège le circuit et où ? ou ECU hs ?
Le début de démarrage observé est en fait possible grâce à la petite quantité d'essence qui sort des injecteurs 2 secondes après la fin du démarrage et ceci sans alimentation électrique des injecteurs, c'est assez bizarre.
A noter que 2 fils étaient dénudés sur l'injecteur numéro 1 ce qui a pu provoquer un cour-circuit.
ça sent pas bon
FUEL CONTROL
Fuel Injectors
1) Remove fuel injector cover. Connect an ohmmeter between
injector terminals. Injector resistance should be 15.6-16.2 ohms. If
resistance is not as specified, replace injector. If resistance is as
specified, disconnect injector connector. Connect voltmeter between
connector terminals. Operate starter motor. Voltmeter should indicate
300-700 millivolts, depending on engine temperature.
2) If voltage not to specification, connect voltmeter between
injector connector terminal No. 1 (Green wire) and ground. If battery
voltage is present, see ELECTRONIC CONTROL UNIT - FUEL INJECTION under
COMPUTERIZED ENGINE CONTROLS.
3) If battery voltage is not present, remove main relay from
engine compartment relay base. Connect voltmeter between ground and
relay connector terminal No. 4, then between ground and relay
connector terminal No. 2. If battery voltage is present in both
instances, go to next step. If battery voltage is not present, check
relay voltage supply from battery.
4) Turn ign. on. Reinstall relay in base. Relay should click.
If relay does not click, see ELECTRONIC CONTROL UNIT - FUEL INJECTION
under COMPUTERIZED ENGINE CONTROLS.