27-11-2008, 23:47:12
Baillot,
Si vraiment t´as les codes défaut AT 323 et AT 324 ça n´aurait rien á faire avec le convertisseur mais plutôt comme t´as écrit :
Possible source
Interference with or faulty transmission speed sensor signal
Interference with faulty vehicle speed sensor VSS signal
Contact resistance in the Solenoid S1 and SS2 circuits
Gear-shift position sensor incorreclty adjusted
Transmission oil level too low
Mechanical fault in the transmission. Worn components in the transmission causing slippage or reduced system pressure
Defective power ground
Transmission speed sensor signal cable (-) short-circuited to ground.
Fault symptoms:
The combined instrument panel warning lamp flashes
Mechanical malfunction. Faults are usually indicated by noise or other obvious function problems.
Ce que tu as en réalité, de plus le moteur qui n´a pas calé suivant ma procédure.. Sâ??il n´y avait pas, je répète, l´huile ATF noir avec ces particules, je t´aurais proposé de changer les capteurs transmission-speed-sensor et vehicle-speed-sensor qui sont sur la BVA. ainsi que les 2 solénoïdes dans la valve-body et á vérifier le gear-shift-pos.-sensor. Tout ça sans démonter la BVA.
Si non me semble évident que t´as un problème dans le train planétaire « mechanical fault in the transmission. Worn components in the transmission causing slippage or reduced system pressure »
Je vais me renseigner en Allemagne soit sur des Volvo-Forums soit sur le google pour une AW50-42LE rebuilt. Dés que j´aurais quelques choses de concret, je te ferai signe.
á bientôt
Si vraiment t´as les codes défaut AT 323 et AT 324 ça n´aurait rien á faire avec le convertisseur mais plutôt comme t´as écrit :
Possible source
Interference with or faulty transmission speed sensor signal
Interference with faulty vehicle speed sensor VSS signal
Contact resistance in the Solenoid S1 and SS2 circuits
Gear-shift position sensor incorreclty adjusted
Transmission oil level too low
Mechanical fault in the transmission. Worn components in the transmission causing slippage or reduced system pressure
Defective power ground
Transmission speed sensor signal cable (-) short-circuited to ground.
Fault symptoms:
The combined instrument panel warning lamp flashes
Mechanical malfunction. Faults are usually indicated by noise or other obvious function problems.
Ce que tu as en réalité, de plus le moteur qui n´a pas calé suivant ma procédure.. Sâ??il n´y avait pas, je répète, l´huile ATF noir avec ces particules, je t´aurais proposé de changer les capteurs transmission-speed-sensor et vehicle-speed-sensor qui sont sur la BVA. ainsi que les 2 solénoïdes dans la valve-body et á vérifier le gear-shift-pos.-sensor. Tout ça sans démonter la BVA.
Si non me semble évident que t´as un problème dans le train planétaire « mechanical fault in the transmission. Worn components in the transmission causing slippage or reduced system pressure »
Je vais me renseigner en Allemagne soit sur des Volvo-Forums soit sur le google pour une AW50-42LE rebuilt. Dés que j´aurais quelques choses de concret, je te ferai signe.
á bientôt
S40 2.0T BVA Aisin AW 50-42LE lock-up spécialment construit pour Volvocars, MY2000, 1er prop. aujourdhui 190.000kms,