09-12-2017, 20:32:11
Une dent sur la poulie de pompe, c'est 20° sur le vilebrequin. Ca ne s'invente pas. Maintenant, si tu arrives à me prouver le contraire de manière scientifique, je m'inclinerai bien volontiers... Eventuellement, je veux bien parier une caisse de champagne.
Donc, je persiste et signe à te dire que celui qui t'a calé ta pompe t'a pris pour un perdreau de l'année.
La procédure est simple: on cale le repère sur le VM, ensuite on contrôle l'alignement du repère en bout d'AAC côté pompe. On met la poulie de pompe en face de son repère, et dans ce cas ça doit démarrer et permettre de lire les valeurs avec VIDA. Il se peut que tu sois décalé hors des corrections possibles à l'aide des galets enrouleur / tendeur, mais dans ce cas, il suffit d'affiner le réglage sur la poulie de l'AAC en la déserrant à la bouger de quelques mm en fonction de la valeur à corriger.
Ensuite, voilà ce qu'il en est pour le pré et post chauffage sur les TDI: Le fait que les bougies continuent à être alimentées ne veut pas dire que le boitier de préchauffage ait un problème.
The following is the description given in VADIS of the glowplug
operation on the 2.5D engine:
__________________
Preheating
If the ignition is switched on when engine temperature is below +5 °C, the
glowplugs are activated for a period which varies with engine temperature
and atmospheric pressure. The glowplug indicator lamp on the dashboard
indicates that preheating is active. Preheating shuts off when the engine is
turned by the starter motor.
Stand-by heating
After preheating stand-by heating is activated for up to five seconds. This
corresponds to the time between the glowplug indicator lamp going out and
the engine starting. This makes the engine easy to start even if it is not
started as soon as the indicator light goes out.
Start heating
Start heating is activated for up to 30 seconds each time the engine is
turned over by the starter motor, if the engine coolant temperature (ECT) is
below +30 °C and engine speed (RPM) is below a given threshold. Start
heating facilitates engine starting even when it is not entirely cold.
Post-heating
Post-heating starts when the starter motor stops turning the engine.
Duration depends on engine temperature, engine speed (RPM) and quantity of
fuel injected. Post-heating is always shut off when engine speed (RPM)
exceeds 2500 rpm, irrespective of engine temperature and the quantity of
fuel injected. Post-heating is always activated even if preheating has not
been activated. This improves combustion which reduces noise levels,
improves idling and reduces exhaust gas emissions. Post-heating also
improves idling at extremely low temperatures.
Donc, je persiste et signe à te dire que celui qui t'a calé ta pompe t'a pris pour un perdreau de l'année.
La procédure est simple: on cale le repère sur le VM, ensuite on contrôle l'alignement du repère en bout d'AAC côté pompe. On met la poulie de pompe en face de son repère, et dans ce cas ça doit démarrer et permettre de lire les valeurs avec VIDA. Il se peut que tu sois décalé hors des corrections possibles à l'aide des galets enrouleur / tendeur, mais dans ce cas, il suffit d'affiner le réglage sur la poulie de l'AAC en la déserrant à la bouger de quelques mm en fonction de la valeur à corriger.
Ensuite, voilà ce qu'il en est pour le pré et post chauffage sur les TDI: Le fait que les bougies continuent à être alimentées ne veut pas dire que le boitier de préchauffage ait un problème.
The following is the description given in VADIS of the glowplug
operation on the 2.5D engine:
__________________
Preheating
If the ignition is switched on when engine temperature is below +5 °C, the
glowplugs are activated for a period which varies with engine temperature
and atmospheric pressure. The glowplug indicator lamp on the dashboard
indicates that preheating is active. Preheating shuts off when the engine is
turned by the starter motor.
Stand-by heating
After preheating stand-by heating is activated for up to five seconds. This
corresponds to the time between the glowplug indicator lamp going out and
the engine starting. This makes the engine easy to start even if it is not
started as soon as the indicator light goes out.
Start heating
Start heating is activated for up to 30 seconds each time the engine is
turned over by the starter motor, if the engine coolant temperature (ECT) is
below +30 °C and engine speed (RPM) is below a given threshold. Start
heating facilitates engine starting even when it is not entirely cold.
Post-heating
Post-heating starts when the starter motor stops turning the engine.
Duration depends on engine temperature, engine speed (RPM) and quantity of
fuel injected. Post-heating is always shut off when engine speed (RPM)
exceeds 2500 rpm, irrespective of engine temperature and the quantity of
fuel injected. Post-heating is always activated even if preheating has not
been activated. This improves combustion which reduces noise levels,
improves idling and reduces exhaust gas emissions. Post-heating also
improves idling at extremely low temperatures.
V70 Tdi phase 1, année 2000, 600mkm